Home / Blog / Kediler Hakkında: Neden Kuru Mama?

Neden Kuru Mama?

Günümüzde şişmanlık insanların sağlığını tehdit eden önemli bir sorun. Benzer şekilde, kediler de aynı dertten muzdarip. Dikkat ederseniz, Garfield boyutlarındaki ev kedilerinin sayısı hiç de az değil.

Tıpkı insanlarda olduğu gibi, obez kedilerde de şeker hastalığına sık rastlanıyor. Bu hastalık, kediler için çok ciddi sorunlara yol açabiliyor. Ancak, sadece şişmanlığın mı yoksa günümüzde kullanımı giderek yaygınlaşan kuru mamaların mı bu hastalığı tetiklediği tam olarak bilinmiyordu.

Kuru mamalar, konserve mamalara göre daha yüksek oranda karbonhidrat içeriyor. Kuru mamaların %30 ila %40′ı karbonhidrattan oluşuyor. Oysa kediler doğaları gereği etobur oldukları için bu kadar fazla miktarda karbonhidrata gereksinimleri yok. Yaş konserve mamalarsa, proteince daha zengin ve etoburların doğal beslenmelerine daha yakın bir bileşime sahipler. Bazı uzmanlar, buna dayanarak kedilerin kuru mamalarla beslenmelerinin onların doğasına aykırı olduğunu öne sürüyorlar.

Missouri Üniversitesi’nde yapılan bir araştırma, bunun pek de gerçeği yansıtmadığını gösterir nitelikte. Araştırmada, ABD’de kuru mamayla beslenerek yetiştirilmiş kedilerle Yeni Zelanda’da konserve mamalarla beslenerek yetiştirilmiş kediler karşılaştırılmış. Sonuçta, iki grup arasında kan şekeri değerleri bakımından önemli bir fark olmadığı gözlenmiş.

Bununla birlikte, besin türü ne olursa olsun, asıl riski oluşturanın gereğinden fazla enerji almak olduğu ortaya çıkmış. Bu sadece şeker hastalığı değil, birtakım başka hastalıklara da neden oluyor. Araştırmada, kuru mama yiyen kedilerle konserve mama yiyen kediler arasında kilo alma bakımından bir fark görülmemiş.

Araştırmayı yürüten Robert Backus, kedilerin yedikleri besin miktarının kontrol altında tutulması gerektiğini ve aşırı kilo almalarına izin verilmemesi gerektiğini belirtiyor.

Kaynak BBC News