Kedi Tüyü Kist Yapar mı?

Date

22 Temmuz 2011

Kediler Hakkında

Kedim çok tüy döküyor. Bunu azaltacak bir ilaç var mı? Kedi tüyü kist yapar mı?

Acil Veteriner
Kedilerde tüy dökülmesi mevsim değişikliğine bağlı olarak yılda bir veya iki kez oluşur. Vitamin eksikliği, mantar hastalığı, uyuz enfestasyonu, alerjik dermatitler gibi deri hastalıkları da lokal veya genel tüy dökülmelerine neden olabilir. Yeterli ve düzenli fırçalanmamaya bağlı olarak da tüy dökülmeleri ve kıl örtüsünde topraklanma oluşabilir. Bakım ve beslenme hatalarının neden olduğu aşırı tüy dökülmeleri olabilir.
Tüylerin her gün veya gün aşırı düzenli ve uygun fırçalarla taranması gereklidir. Tüy gelişimini destekleyen vitamin takviyeleri de faydaları olabilir. Hastalık durumları için veteriner hekim kontrolu ve sebebe yönelik tedavi yapılması gerekir.
Kedi tüyü insanlarla alerjik hastalıklara neden olabilir. Kist oluşumunun nedeni kedi tüyü değildir. Eğer, parazit mücadelesi yeterince yapılmamışsa, kedinizde ki tenya larvaları tüylere bulaşırsa kist oluşumu gündeme gelebilir. Kenya multilocularis, yabancı kedilerden insana bulaşabilir.
Yaygın kanının aksine, gerekli aşıları ve parazit tedavisi düzenli olarak yapılan bir kedinin tüyleri insan sağlığı için hiçbir tehlike içermez.
acilveterinerhizmeti Kedinizin tüylerini her gün düzenli olarak sık dişli bir tarakla tarayın ya da yumuşak kıllı bir fırçayla fırçalayın. Tarama/fırçalama sayesinde kedinizin kendini yalayarak temizlerken yutacağı tüy miktarını önemli ölçüde azaltmış olursunuz. Kedilerin yuttukları tüyler mide ve bağırsaklarında topaklar haline gelebilir ve ciddi sorunlara yol açabilir. Bazı kediler bu tüyleri bağırsak yoluyla atamadıklarında kusarak çıkarırlar. Her ne kadar bir kedinin tüy kusması pek çokları tarafından doğal olarak kabul edilse de, bu durum kediniz için oldukça sıkıntılı ve zararlıdır. Zira kusma sadece tüylerin çıkmasına değil, besin ve su kaybına da neden olur.
Kedinizi taramanın ya da fırçalamanın bir başka faydası, bu sayede her gün kedinizi kapsamlı bir muayeneden geçirmenizdir. Bunu yaparken kedinizin bir cilt problemi olup olmadığını, üzerine yerleşmiş pire, kene gibi parazitler olup olmadığını, gövdesinde ağrılı bir bölge, şişlik, kabuklanma ya da yara olup olmadığını da görürsünüz.
acilveterinerSağlıklı bir kedinin kürkü parlak ve gürdür. Düzenli olarak fırçalamanıza/taramanıza rağmen kedinizin tüyleri matlaştıysa, her zamankinden çok daha fazla tüy döküyorsa bu bir sağlık sorununun habercisi olabilir. Böyle bir durumda pet shoplarda satılan, parlak ve dökülmeyen tüyler vaat eden ürünleri kullanmak yerine öncelikle muhakkak veteriner hekiminize danışın.